    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sfałszowana notatka policyjna
    Date: Fri, 7 Dec 2007 21:17:27 +0100

    Użytkownik "Poszkodowany" <artpat[nospam]@polbox.com> napisał w wiadomości
    news:fjc5n5$pg6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dotarlem do notatki, na podstawie ktorej ubezpieczyciel zdecydowal o nie
    > uwzglednieniu moich roszczen. Dokument jest napisany w sposob korzystny
    > dla sprawcy. Mianowicie pismo opisuje moje uszczerbki na zdrowiu oraz
    > szkody w mienu, ale nie wspomina o moim opisie calego zdarzenia. Z kolei
    > opis zdarzenia z punktu widzenia sprawcy jest pełniejszy, sa w nim
    > opisane fakty, ktorych w rzeczywistosci nie nie bylo, a ktore swiadcza na
    > moja niekorzysc. Wyglada to tak jakby ktos opisal niedokladnie zdarzenie
    > lub, no wlasnie... (parz naglowek). Czy policjanci nie widzieli, tego co
> [...]

    Rozumiem Twoje rozżalenie, ale w chwili obecnej ważne jest tylko to tak
    naprawdę, czego się da dowieść. Skoro w notatce jest tylko wersja tamtego
    uczestnika, to podstawowe pytani jakie ja bym zadał, czemu nie ma Twojej?
    Nie ważne, czy twoja wersja była prawdziwa, czy jego, to o ile były w nich
    rozbieżności notatka powinna zawierać obydwie. Potem policjant ma prawo do
    własnej oceny. Ta ocena może być błędna, bo nikt nie jest nieomylny. Ważne,
    by z notatki dało się wyraźnie ustalić, jakie były obiektywne dowody (ślady
    na drodze, oznaczenie, uszkodzenia pojazdów), jakie wersje przedstawili
    uczestnicy zdarzenia i ewentualnie świadkowie, a co jest wnioskiem
    policjantów.

    Przy tak sporządzonej notatce błąd policjanta nie jest żadnym problemem,
    bowiem można to zweryfikować. Gorzej, jak policjanci napisali tylko to, co
    im się wydawało, nie pisząc, z czego to wydedukowali. Ale to juz jest
    kwestia ich przełożonych, a nie nasza.

    Tak więc Jeszce raz ponawiam pytanie: czy jesteś w stanie dowieść w sposób
    obiektywny, że w notatce jest choćby w drobnej części nieprawda w
    odniesieniu do prawdy materialnej? Bo wnioski, to sprawa policjantów.