  • Data: 2008-09-03 21:38:33
    Temat: Re: Ściągnięcie gry, którą posiadam
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Sep 2008 20:46:03 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > "Tam", czyli jak sądzę w prawie autorskim jest o tym mowa. rzecz w tym, że
    > w art. 291-293 kk już takiego zapisu nie ma. A kopia umieszczona w
    > Internecie będzie najprawdopodobniej nielegalna.

    To nie takie proste. Gdzies sie to wszystko musialo zaczac - ktos wrzucil
    do sieci legalnie zdobyty program... np. na rapidshare. Autor watku moglby
    go legalnie sciagnac, bo wtedy art. 291-293 nie maja zastosowania - program
    komputerowy zostal pierwotnie uzyskany nie za pomoca czynu zabronionego.

    Sytuacja znacznie bardziej sie komplikuje, gdy ktos wrzuca legalny plik do
    P2P i wszystko leci z roznych zrodel po malych kawalkach.

    Swoja droga trafilem na ciekawostke. Pewnie sie myle... ale niech mnie ktos
    poprawi:

    Art. 291 - rzecz/program pochodzi z czynu zabronionego - za wejscie w
    posiadanie 3 m - 5 lat
    Art. 292 - rzecz/program _przypuszczalnie_ z czynu zabronionego - za
    wejscie w posiadanie grzywna, ogr. wolnosci lub pozbawienie do 5 lat.

    Jesli powinienem przypuszczac, ze rzecz zostala uzyskana nielegalnie i
    wchodze w jej posiadanie to ciazy na mnie odpowiedzialnosc karna? Nawet
    jesli rzecz ta nie pochodzi z czynu zabronionego a jedynie powinienem
    przypuszczac, ze tak jest?

    Przykladowo - ktos kupuje po okazyjnej cenie Jeepa na allegro (znany
    przypadek). Sadzac po niskiej cenie koncowej - nalezy przypuszczac, ze byl
    kradziony. I za wylicytowanie go po najnizszej cenie ma ten ktos dostac 5
    lat (bo wartosc znaczna - art. 292.2) ?!

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik