  • Data: 2005-08-17 21:27:24
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    17.08.2005 # 22:00:22, Olgierd napisał:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    Co się tak wszyscy uczepili :| ? Przecież mowa jest teraz o stronie
    legalnie udostępniającej mp3. W czym jest problem (oprócz tego, co
    już zostało omówione ?). Podsumuję:

    1) pobierając pliki ze strony legalnie je udostępniającej wszystko jest ok.
    2) pobierając pliki z różnych źródeł - www i p2p - nie jestem w stanie
    rozróżnić czy plik jest legalny, czy nie, a porównywanie po rozmiarze,
    stopniu kompresji i innych parametrach z dostępnymi wersjami na stronach
    wykonawców i stronach legalnie je udostępniających za darmo jest
    niewykonalne (ze względu na zbyt dużą ilość czasu jaką z powodu kilkuset
    mp3 musiałbym poświęcić - prościej już kupić tę płytę w sklepie).
    3) jeśli plik został ściągnięty poprzez p2p, a w rzeczywistości pochodzi
    z legalnego źródła (wspomniane już przeze mnie www), to ja o tym
    wiedzieć nie mogę... ->
    4) jeśli ktoś mi się doczepi do mp3 na czyimś dysku, to jego obowiązkiem
    jest mi udowodnić, że posiadane pliki nie są "legalne" (patrz punkt 2).

    Uprzedzając kolejne pytania i odpowiedzi - nie mam na myśli ściągania za
    pośrednictwem emule "dyskografii xxx" spakowanej rar'em lub zip'em, lub
    nowego albumu 'xxx'. To jest piractwo/paserstwo (umyślne/nieumyślne).
    Proponuję EOT, bo już trochę się powtarzamy, a ciągle pojawiają się ludzie,
    którzy pomijają ? niektóre posty, albo nie rozumieją treści ;).
    --
    pozdrawiam