  • Data: 2005-08-17 21:20:57
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: mariposa doux <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    Ciekawy fragment w sumie: "W 2003 na wiosnę zakupiłem kurs językowy
    przez internet. W sierpniu 2004 zostałem wezwany na policję w roli
    świadka i poinformowany, że osoba sprzedająca jest oskarżona o złamanie
    praw autorkich. Zakupione płyty zwróciłem policji. Mimo, że dokonałem
    zakupu "w dobrej wierze" policjant poinformował mnie, że mogę być
    posądzony za paserstwo. Czy to prawda, a jeśli tak to jaka grozi mi
    kara?"

    Odpowiedz: "(...) prokurator musiałby wykazać, że przynajmniej powinien
    był Pan przewidywać, że kupuje Pan piracki kurs ( i wtedy mogłaby
    wchodzić w grę odpowiedzialność za paserstwo nieumyślne) Gdyby wykazano,
    że wiedział Pan o pirackim pochodzeniu kupionego kursu, to w grę
    wchodziłaby odpowiedzialność za paserstwo umyślne.
    Gdyby czyn był kwalifikowany z art. 118 prawa autorskiego, to należałoby
    wykazać cel osiągnięcia korzyści majątkowej, z tym że jeżeli kupił Pan
    ten kurs taniej niż kosztuje oryginał, to raczej nie byłoby z tym
    problemu."

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=22139

    Czyli z tego wynika, ze trzeba wykazac, ze wiedzialem iz dane rzeczy sa
    lewe, jak je kupowalem/sciagalem. A jesli na dodatek nie udostepniam
    tego co sciagam, to prokuraturze zaczynaja sie schody...

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r