  • From: "Tomasz Czmochowski" <c...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samozatrudnienie w spółce z o.o.
    Date: Mon, 31 Mar 2003 23:58:08 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b6aca9$1le$1@news.onet.pl...
    > "Tomasz Czmochowski" <c...@d...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > wiadomości
    Newsbeitrag
    > czy

    > podstawowym
    > pracodawcy.

    > No tylko ze chodzi o spolke z o.o., gdzie nie ma "walnego", tylko jest
    > zgromadzenie wspolnikow. A tym zgromadzeniem jest sam wspolnik. I z tresci
    > pelnomocnictwa moze wynikac, ze pelnomocnik moze zawierac umowe z samym
    soba
    > (art. 108 kc). A tresc pelnomocnictwa uchwala zgromadzenie wspolnikow,
    czyli
    > wspolnik.
    > Po to forma aktu notarialnego, aby choc troche uwiarygodnic takie
> [...]
    Mniejsza o nazewnictwo aczkolwiek faktycznie w sp. z o.o. jest zgromadzenie
    wspólników (natomiast w jednoosobowej sp. z o.o. jedyny wspólnik wykonuje
    jego uprawnienia a nie jest tym zgromadzeniem jeśli już bawimy się w słówka)
    chodzi o skutki takiej czynności, a ta zostanie podważona przy pierwszej
    kontroli US - polecam lekturę ordynacji podatkowej oraz bogatego
    orzecznictwa na ten temat (właśnie zawieranie umów o pracę w opisanej
    sytuacji). Poza tym w umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze
    z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą
    zgromadzenia wspólników.

    Pozdrawiam,
    Tomek