  • Data: 2009-01-14 16:11:36
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    armar pisze:

    > Wyżej w wątku zostało przedstawione, że księży nie dotyczy
    > prawo polskie, lecz prawo kanoniczne i dlatego ten ksiądz
    > najpierw dziecko ochrzcił, a dopiero później zadbał o jego zdrowie.

    Księdza obowiązuje prawo kanoniczne w stosunku do kościoła który
    reprezentuje i jednocześnie obowiązuje go prawo kraju, którego jest
    obywatelem. Już nawet konkordat jasno określa rozdział państwa i
    kościoła w swym pierwszym artykule. Jak na razie, prawo Rzeczypospolitej
    stoi ponad prawem kanonicznym, które zgodnie z treścią Konstytucji RP
    nie jest źródłem obowiązującego prawa.

    > Czytałem kilka razy w prasie, że do aresztowania księdza
    > odmiany rzymsko-katolickiej potrzebna jest zgoda jego zwierzchnika.
    > W państwie wyznaniowym to normalne praktyki.

    Polska nie jest państwem wyznaniowym, jakbyś nie wiedział. To co
    wyczytałeś w prasie także jest bzdurą. Zwierzchnika się powiadamia a nie
    pyta o zgodę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio