  • Data: 2009-01-14 16:57:00
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: adp <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >         Animka chyba zapomniała, że to nie ksiądz wziął sobie to dziecko lecz
    > zostałoby ono mu podrzucone. Podejrzewam że gdyby dziecko zostałoby
    > podrzucone do synagogi, rabin po prostu zadzwoniłby na Policję, tak jak
    > to zrobił ów ksiądz i jak zrobiłby każdy inny człowiek któremu
    > podrzucono taki "prezent".
    >         Natomiast śmiem przypuszczać, że rabin nie zawołałby mohela by ten
    > rytualnie obrzezał malucha... ;)

    Z pewnoscia by nie zawolal, bo nawet nie moze. Na judaizm nie mozna
    sie nawrocic, nie nalezac do narodu wybranego. Trzeba by umiec
    udowodnic, ze zbiegla matka byla Zydówką (tutaj chyba obojętne, jakiej
    religii, liczy się narodowość - stąd duża litera). Zapewne nie była,
    więc sprawa załatwiona.
    Nota bene, już sobie wyobrażam, jakie to uwagi o chrześcijanstwie
    sypałyby sie wszedzie, gdyby taka selekcja rasowa była uprawiana wśród
    chrzescijan. Jakos dziwnym zbiegiem okolicznosci nikt nie ma o to
    pretensji do Żydów (oczywiscie ja też nie mam, ale zauważam "ciekawe"
    zjawisko socjologiczne).