  • Data: 2009-01-14 11:42:25
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    adp pisze:

    > 1 "Bedziesz milowal blizniego swego..."
    > 2 "Nie bedziesz mial Bogow cudzych..."
    > 3 "Chrzest sw. konieczny do zbawienia"
    > z 1 i 3 wynika, ze fakt ochrzczenia blizniego twego nie ma prawa byc
    > ci obojetny

    Proszę, nie prowadźmy dyskusji w ten sposób bo to do niczego nie
    prowadzi, jak do kolejnego flejmu :)

    > z 2 wynika, ze prawo cywilne powinno byc dla ciebie podrzedne, mniej
    > istotne niz 1 i 3.

    W swoim życiu nie miałem okazji doznać kolizji moich przekonań
    religijnych oraz prawa kraju w którym żyję. Ty miałeś ?

    To mi jednak przypomina pewną anegdotę o delegacji Żydów, którzy
    musieli stanąć przed obliczem cesarza. Wiara zabraniała im oddawać czci
    komukolwiek innemu niż Jehowie a jednocześnie prawo cesarstwa nakazywało
    oddać mu pokłon. Rabi, najstarszy z grupy wyjął z kieszeni pieniążek i
    upuścił go na ziemię. Wszyscy jak jeden mąż rzucili się na ziemię by
    podnieść pieniążek... :)

    Ta anegdota pokazuje że nawet w podbramkowych sytuacjach można
    postępować jednocześnie w zgodzie z prawem świeckim jak i laickim. Poza
    tym już sama tradycja danego narodu, w której narodowe wyznanie
    religijne jest nieodłącznym elementem, narzuca prawo dostosowane do tego
    wyznania. Tak więc zasady prawa w państwach islamskich normalizują pewne
    zachowania które dla nas są rażąco skrajne.

    > reszta to brak wiedzy i wyobrazni, co sie pisze...

    ...tudzież brak dystansu do tego, na co się odpowiada.

    > To nie jest tak, ze tematyka religijna zaognia. Jest to raczej
    > tematyka, w zakresie ktorej jest najwiecej indolencji i niewiedzy. I
    > dlatego posty w tej tematyce sa czesto tak razace.

    Zgadzam się z Tobą :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio