  • Data: 2009-01-14 10:43:10
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio"

    > OK - wycofuję się z tematu. Sam jestem chrześcijaninem i nie widzę żadnej
    > szkodliwości w akcie chrztu,

    Swego czasu periodyk NIE sfinansował badania wody święconej i jednak akt
    chrztu pewne zagrożenie niesie ;)

    > Interesował mnie czysto prawny aspekt tematu w kontekście wolności
    > religijnej,

    Nie wiem co to wolność religijna, ale nadrzędny akt prawny z jednej strony
    gawrantuje nam wolność wyznania a z drugiej KK przewiduje kary za obrażanie
    uczuć religijnych co daje w praktyce dość absurdalną mieszankę, tym bardziej
    że wyroki skazujące zapadają tylko za obrażanie jedynych słusznych uczuć
    :( Mamy więc praktycznie stan wolności wyznania, pod warunkiem szanowania WC
    i wszelkich przedmiotów kultu religii R-K. Z czym topikowy uczynek jest w
    pełni jest zgodny.

    pzdr
    olo