  • Data: 2011-10-14 11:14:56
    Temat: Re: Samochód i benzyna a działalność gospodarcza
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Ustawa o VAT. Nie wiem czy cytuję aktualną wersję. Spieszmy się ją
    > czytać, tak szybko się zmienia :)
    >
    > Art. 88a.
    > Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się
    > do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz
    > gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych
    > pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 86a ust. 1.

    To tylko zapis, który ogranicza.
    Ale skąd się wzięła podstawa do jego wprowadzenia?

    Jak przyjeżdża do Polski Niemiec, który ma firmę tu i tam to zawsze się
    pyta:
    jak tankujemy - na niemieckie dane czy na polskie. On by chciał na polskie,
    bo myśli, że odliczy VAT jak u siebie a na niemieckie to może sobie tam
    paragon brutto ująć.
    I jego mina - po informacji, że tu nawet z fakturą nie odliczy -to jest
    takie świadectwo
    naszego "bycia w Europie".