  • Data: 2011-10-14 12:25:09
    Temat: Re: Samochód i benzyna a działalność gospodarcza
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sprawie formalnej: zakup "na firmę" jest jak najbardziej zakupem
    > "na siebie jako osobę fizyczną".

    Pytająca nie podała, jakie formy nabycia rozważa. Np. kupno w leasingu
    raczej tylko "jako firma". Poza tym nie jestem pewien, ale chyba kupując
    jako firma-VATowiec jednak można VAT odliczyć od zakupu. No i kwestia co
    będzie figurować w DR.

    > :)
    > Formalnie "ujęcia w ewidencji środków trwałych" (to nie sprzeciw :))
    OK, uwaga przyjęta.

    > W porównaniu do zakupu "bezpośrednio do DG", znaczy w celu gospodarczym,
    > albo jak kto woli - z dowodem zakupu wpisywanym niezwłocznie do EŚT?
    >
    > Możesz te plusy wymienić, bo ciekawym? :)

    Szczerze to powtarzam po moim (dawnym) księgowym i raczej dotyczy to
    samochodów używanych i konkretnej sytuacji firmy do której takie auto
    miało być wprowadzone. Argument za zakupem "na siebie" była taki, że w
    razie czego łatwiej (szybciej) można wyciągnąć takie auto z EŚT, mniej
    się oddaje (chociaż mniej też można odliczyć, a raczej dłużej odliczanie
    trwa). Kolejna kwestia to właśnie rejestracja i wpisy do dowodu. Kiedyś
    była mowa o projekcie wyłapywania aut "służbowych" "w weekendy przed
    hipermarketami." Ktoś tu zresztą poruszył ten temat w kontekście
    upierdliwego US. No i przy ewentualnej sprzedaży jeśli auto byłoby
    kupione na DG VAT to trzeba odprowadzić VAT, a przy aucie kupionym na
    siebie i wprowadzonym do EŚT i odpowiednio wyprowadzonym taka
    konieczność nie występuje. Nie będę się upierać, dlatego właśnie
    wcześniej proponowałem księgowego który te niuanse ma w małym palcu.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: