    From: "Tomek \"Chara\"" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Date: Wed, 22 Mar 2006 08:53:18 +0100

    Użytkownik "quasi-biolog" <q...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dvqbbh$ce5$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam grupowiczow!
    >
    > W serwisie Onet.pl [ http://wiadomosci.onet.pl/1282524,11,item.html ]
    > czytamy,
    > co nastepuje:
    > "(...) - Cały czas monitorujemy czaty, fora, strony internetowe.
    > Współpracujemy z portalami internetowymi - zapewnia komisarz Zbigniew
    > Urbański. Jeśli policja znajdzie na stronie hasło w stylu "chcę się
    > zabić", ma
    > możliwość dotarcia do internauty, który to napisał. - Wiele razy
    > wysyłaliśmy
> [...]

    Takim, że najpierw taki osobnik zaciąga kredyt u społeczeństwa (darmowa
    edukacja, służba zdrowia i inne przywileje...), a później rezygnuje ze
    spłacania długu... :-)

    A tak poważnie to chodzi o pomoc, osoba która myśli o samobójstwie
    potrzebuje pomocy (konstytucja gwarantuje taką pomoc). Jeżeli twoja bliska
    osoba chce popełnić samobójstwo, nie chciałbyś żeby otrzymała pomoc? Może
    jest to chwilowe załamanie, które może spowodować nieodwracalny stan. Na
    takie tematy mogą wypowiadać się osoby, które się na tym znają, albo
    doświadczyły nieudaną próbę samobójczą i otrzymały odpowiednią pomoc
    (porozmawiaj z nimi i zapytaj się, czy dobrze stało się że zostały
    odratowane).

    Pozdrawiam,
    Tomek "Chara"