  • Data: 2006-03-22 11:39:31
    Temat: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Graszka <g...@w...pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że w imię daleko posunietej wolności do wszystkiego gotów byłbyś
    > poświęcić życie swojego małoletniego dziecka, które przeżywa jakieś problemy
    > i nie mogąc sobie z nimi poradzić postanawia skończyć ze wszystkim raz na
    > zawsze.

    Po pierwsze: jesli zalezaloby mi na jego zyciu, to oczywiscie probowalbym go
    przekonac do zmiany decyzji - nawet stosujac irracjonalna manipulacje (lacznie
    z sugestia pomocy psychiatrycznej i terapi farmakologicznej). Oczywiscie, nie
    mam zadnej gwarancji, ze by mi sie udalo...
    Na ale to moja *prywatna*, nieformalna inicjatywa, a nie prawnie narzucona na
    sluzby pozadkowe dyrektywa.

    Po drugie: to nie ja "poswiecam" jego zycie, lecz ono robi to samodzielnie -
    moca wlasnej suwerennej decyzji do ktorej ma moralne i - IMHO - formalne prawo.

    > Gratuluję! Takich bezkompromisowych ludzi jak ty nam potrzeba.
    > Wolność ponad wszystkim!

    A dziekuje. Chlodny racjonalizm ostatnimi czasy nie czesto jest doceniany.
    Nawet sarkastyczna ironia... ;-)

    > A jakie cywilizowane kraje masz na myśli?

    Panstwa UE + Skandynawia + Szwajcaria + Japonia + Korea Pd + Singapur + RPA +
    USA + Kanada + pewnie pare innych. Jednym slowem: panstwa oparte o idealy
    bezprzymiotnikowej demokracji, praw czlowieka i wolnego rynku.

    > bez pozdrowień

    Czymze na ten zaszczyt sobie zasluzylem? ;-)

    pozdrawiam
    quasi-biolog