  • Data: 2010-03-19 18:30:56
    Temat: Re: Sady wysylaja policje 'na drzewo'
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek wrote:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    ndatu,18490,3193982,1,prasa-detal

    > Dal tych, którzy piszą o artykule marnego dziennikarzyny
    > to samo z bardziej wiarygodnego źródła::
    >
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotorad
    ary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html

    z tego artykułu wynika jedno, sędzina w kościerzynie totalnie nie miała
    pojęcia o co w tym wszystkim chodzi. Jeśli cytat rzeczywiscie
    odzwierciedla to co powiedziala, to jest to bełkot.

    Jedyna rzecz, która mi sie podoba to ten fragment.

    "Podobne orzeczenie wydał ostatnio także Sąd Rejonowy w Zamościu.
    Umorzył on postępowanie, uznając, że niewskazanie osoby, której
    powierzono pojazd, choć co do zasady pozostaje w sprzeczności z art. 78
    ust. 4 prawa o ruchu drogowym, to nie wyczerpuje znamion wykroczenia
    określonego w art. 97 kodeksu wykroczeń"

    I to jest sedno sprawy. Przy czym to jest interpretacja sądu i jeden
    uzna tak, a inny inaczej.
    Albo ustalamy, ze jest najlepiej dodac oddzielny punkt w kodeksie
    wykroczen dotyczacy art 78.4 PORD, albo uznajemy, ze nie jest i wowczas
    art 78.4 PORD sobie jest ale nie ma odzwierciedlenia w kodeksie
    wykroczen, czyli w zasadzie z PORD mozna go wywalic.
    Ale to jest zadanie dla sejmu.

    Gadanie o jakichs mniej lub bardziej wyraznych zdjeciach to bełkot
    pijanego, bo w ogole zadnego zdjecia byc nie musi, zeby zapytac
    posiadacza komu powierzyl pojazd. Sedziowie indywidualnie jak widac
    rozstrzygaja, czy jest paragraf na podstawie, ktorego można ukarac
    złamianie art 78.4 PORD czy nie.
    Bo to, że przepisy PROD zostały złamane to jest sprawa oczywista.
    Pozostaje tylko kwestia kary.

    Z tym anulowaniem mandatow to tez naciagana sprawa.
    Jeden sedzia uzna, ze mandat pod art 97 kw podpada inny, ze nie.
    Nawet w tym samym sądzie.

    Policja jedzie z automatu art 97 kw w zwiazku z art 78.4 PORD.
    Jak ktos sie chce odwolywac/nie przyjac mandatu/anulowac ma takie prawo.
    50% szans.