    Subject: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Sonn <x...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 23 Mar 2020 18:28:18 +0100

    W dniu 2020-03-23 o 15:15, J.F. pisze:

    > No ale wez jakiegos mlodzienca - powiedzmy rower ukradl, czy drobna
    > kwote na wnuczka wyłudził.
    > Zlapali go, sad popatrzy po ojcowsku, wymierzy powiedzmy pol roku dla
    > przestrogi, albo rok  w zawiasach - moze pomoze > Ale go przeciez nie złapią. Wiec
    ukradnie/wyłudzi drugi raz, trzeci,
    > czwarty ... za setnym razem go złapia, i co wtedy ?
    > Po amerykansku 100 lat ?
    > czy 200, bo to juz recydywa ? (formalnie u nas nie).

    Wystarczy wtedy bez zawiasów.

    > Chyba nadal mogą swojego dochodzic ... tylko co z tego - jak przepil i
    > wydal na panienki,
    > to z wieziennej pensji tego nie zwroci. Z wolnosciowej tez nie.

    A niby od kogo? W jakim postępowaniu? Przecież karne umorzono.

    > No chyba, zeby tak dopisac do 12, ze łączy sprawy do których oskarzony
    > sie przyznał ... byle pozniej nie doklejali na sile.

    Wywalić z przepisu "jeżeli przedmiotem zamachu jest dobro osobiste"
    Wtedy 12 będzie można stosować tylko do wielu przestępstw popełnionych
    na szkodę tej samej osoby. każdy czyn na szkodę kolejnej osoby będzie
    osobnym przestępstwem.

    > Duzo oszukanych, to i sledztwo dlugie.
    > Ale czy przelozeni zrozumieja ?

    W prokuraturze? Raczysz żartować. Obecnie Prokuratury Regionalne i
    Krajową obsadzono takimi debilami jakich jeszcze świat nie widział. W
    większości to niedouczeni karierowicze z ledwo skończonymi aplikacjami,
    którzy zrobią wszystko dla stołka. Całkiem jak minister.

    > podejrzewam, ze opoznienie bylo pewnie na tyle niewielkie, ze zgodnie z
    > orzeczeniem zwolnili i sie nie interesowali godzinami ... i dopiero
    > pozniej wyciagneli.

    > To rzeklbym, ze na jedno wychodzi - mogli zazalenie skladac.
    >
    > Ale jednak woleli inną formę ... czyzby sami przegapili termin ? :-)

    Bez akt trudno powiedzieć.

    > Czy to jednak wlasnie zażalenie bylo, i tylko jeden z argumentow w nim
    > ... ale czy to tak ładnie wypominać sądowi mało istotne błędy ? :-)

    jak się dało dupy po całości, to teraz winę trzeba na kogoś zwalić. Na
    PO się nie da. ;)

    --
    Sonn