eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-10 01:42:22
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaspokój mą ciekawość i powiedz czemu? Po prostu pytam, bo mnie to
    > zaintrygowało.

    Skoro wtedy uważała, że to KK oraz jego wierni i/lub hierarchowie
    odpowiadają za kształt prawa aborcyjnego w Polsce i w kościele
    postanowiła sobie protestować, to teraz nie może mieć złudzeń, że
    Kosinak też dołożył do tego swoją cegiełkę. Czas na protesty w "jego
    kościele".

    > Tylko problemem jest "złośliwie". W polskim prawie karnym termin
    > "złośliwie" odnosi się do szczególnego zamiaru sprawcy przestępstwa,
    > który działa w sposób świadomy, celowo i z premedytacją, aby wyrządzić
    > krzywdę lub dokonać pewnej szkodliwej czynności wobec innej osoby.

    Ale zdaje się, że to subiektywna ocena "obzłośliwionego" czy czuje się
    "obzłośliwiony"?

    > Złośliwość w kontekście prawnym oznacza, że sprawca działał z intencją
    > zaszkodzenia, uprzykrzenia życia lub wyrządzenia szkody, a jego
    > działania nie były wynikiem przypadku, nieumyślności, czy
    > nieprzewidzianych okoliczności.

    I chyba tak było, w końcu ktoś się poskarżył, a ktoś wniósł zarzuty.