eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego.
    Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Date: Thu, 8 Aug 2024 23:53:47 +0200
    <v8qhtu$rf2$1@news.chmurka.net> <v8qjcv$mi0$2@news.chmurka.net>
    <dUcsO.90559$XVc9.35226@fx15.ams1> <v8sj51$aem$2@news.chmurka.net>
    <v2msO.68055$TJ_f.12875@fx12.ams1> <v901ji$d8h$1@news.chmurka.net>
    <a...@w...eu> <v905ue$c1e$13@news.chmurka.net>
    <v92ob0$9fg$2@news.chmurka.net>
    <s...@4...net>
    <v92sb5$85p$5@news.chmurka.net>
    <i...@4...net>
    <v9351b$eje$15@news.chmurka.net> <v937ev$k0r$5@news.chmurka.net>
    <v937ud$eje$22@news.chmurka.net> <v939p4$k0r$13@news.chmurka.net>
    <v93aju$eje$30@news.chmurka.net> <v93b21$k0r$20@news.chmurka.net>
    <v93ccr$eje$34@news.chmurka.net> <v93d2p$k0r$24@news.chmurka.net>

    W dniu 08.08.2024 o 23:24, Shrek pisze:
    > A kto ci takich głupot nagadał? Ja tylko twierdzę że w wojsku nie ma
    > równouprawnienia, zaczynając od podstawowej kwestii _obowiązującego_
    > prawa dotyczącego poboru.

    Ja też Twierdzę, że oczywiście że w wojsku ne mam równouprawnienia. Nie
    ma lżejszych dział dla kobiet. Tyle samo waży karabin, choć kobiety
    bywają przeważnie lżejsze od mężczyzn.

    Tylko procedura poboru nie ma z Wojskiem wiele wspólnego. To ocena
    zdrowia i przydatności do służby wojskowej wybranej części
    społeczeństwa. Tego nie robi Wojsko. W Polsce powołanie Komisji
    Poborowej zarządza starosta lub prezydent miasta na prawach powiatu.

    Dawniej jeszcze na podstawie wyniku tej komisji wojsko powoływało do
    Zasadniczej Służby Wojskowej, ale teraz już tego nie robi. Zasadniczej
    nie ma. Jak chcesz do dobrowolnej, albo do wojska w ogóle zawodowego, to
    idziesz na komisję lekarską.
    --
    (~) Robert Tomasik