eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-09 02:12:16
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie to, że zdaniem Kościła Katolickiego nie można z niego
    > wystąpić. Zdaje się, że właśnie o tym dyskutujemy i ty to negujesz.

    Nie, no można wystąpić, nie można wymazać faktu chrztu.

    > E tam. Małżeństwo da się unieważnić a chrztu się niby nie da:P Nawet
    > wyroki się zacierają, a tu się po prostu nie da i już:P

    Wyroki się zacierają, ale już nie fakt popełnienia przestępstwa. No jest
    w tym jakaś logika. Nie znam się na tym za bardzo, ale pewnie taki
    ksiądz może Cię ochrzcić w imieniu Jezusa, bo tak Jezus poinstruował,
    ale zdaje się, niepoinstruował w odwrotną stronę.

    Per analogia z małżeństwem, to pewnie musiałbyś znaleźć powody
    skutkujące nieważnością sakramentu.

    Za wiki:
    "Deklaracja Światowej Rady Kościołów z 1982 roku wymienia następujące
    istotne elementy chrztu: wysłuchanie nauk Pisma Świętego dotyczących
    jego znaczenia, przyzywanie Ducha Świętego, wyrzeczenie się zła,
    wyznanie wiary w Trójcę Świętą, wykorzystanie wody. Osoba ochrzczona ma
    również wyrazić przekonanie, że chrzest da jej nową tożsamość syna lub
    córki Bożej oraz że jako członek Kościoła jest powołana, aby głosić
    Ewangelię."

    Pole do działań jakieś by było, tyle, że zwykle chrzci się dzieci.

    > Ja mam w dupie co Kościół od mnie sądzi, ale nie podoba mi się że
    > twierdzi że do niego należę, bo ktoś mnie oblał wodą.

    On tak nie twierdzi, co przecież jasno wynika z tego linka co
    podesłałeś. On twierdzi, że nadal będziesz członkiem pewnej wspólnoty
    wiernych, konkretnie Chrześcijan. Obecnie jesteś członkiem może nie
    wspólnoty, ale pewnej grupy społecznej, której zajumano motor.

    --
    Marcin