    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    <63b1817b$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <63b18737$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <63b18d23$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <MGqsL.2763758$%q2.2577894@fx15.ams1>
    <63b2b135$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 03 Jan 2023 00:18:02 GMT

    On 2023-01-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Nic. Sposób dobry jak każdy inny, ale w razie co mammy art. 6 kc i to
    > właściciel będzie musiał dowieść, że wiadomość dotarła, a nie jej
    > odbierający, że nie odczytał.

    Chcesz powiedzieć, że ktoś zgadza się używać jakiejś platformy do
    wymiany korespondecji po czym tego nie robi, bo nie chce, i nie
    wystarczy do zachowania nalezytej staranności np. umieszczenie tej
    korespondecji w jego skrzynce odbiorczej na tej platformie?

    Idąc takim tokiem rozumowania to wszystko powinno iść wyłącznie
    tradycyjną, awizowaną pocztą, gdzie ustawodawca poczynił pewne założenia
    nt. skuteczności doręcznia. Ale jakoś często rzecz sprowadza się do
    oceny, czy odbiorca mógł się zapoznać z oświadczeniem, niekoniecznie
    twardego dowodu, że się zapoznał.

    --
    Marcin