  • Data: 2003-04-04 21:55:38
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Legalista z ciebie i tyle. Zakładasz że nielegalnie usług
    | świadczyć się nie da :)
    | BTW: ciekawa sugestia: jeśli ktoś świadcząc usługi bez zgłoszenia
    | robi to nielegalnie - to nie podpada pod PIT, jak rozumiem ?? ;>
    | (w ustawie jest wyłączenie !)
    | [...]

    Podpada, oczywiście że podpada. Tylko, że dopiero jak zacznie świadczyć
    usługi. Ja poddaję w wątpliwość, czy ten kabelek to już usługa, czy dopiero
    zabawa.

    | Sam wyżej napisałeś :)
    | "Nie należy uchwalać przepisu który przez to że prawdopodobnie
    | nie będzie przestrzegany przyzwyczai obywateli że można
    | łamać prawo". To był jak najbardziej poważny argument !!
    | [...]

    Zawsze miałem wysokie mniemanie o mądrości Niemców.

    | A to przyjmuję do wiadomości.
    | Tylko wtedy "służby" (polcja i dalej) również uważają że należy "po
    | uważaniu" stosować prawo. A IMHO od zawsze pytanie o skuteczność
    | policji powinno zawierać obowiązkowo element: ile *NAJNIŻSZYCH*
    | mandatów zostało nałozonych w ubiegłym roku ?
    | Bo wychowywania społeczeństwa (IMHO) nie robi się metodą "nic,
    | nic, nic, nic, 5000 zł i miesiąc aresztu" (nie żebym sugerował
    | coś o Wrocławiu...). Podejrzewam że też się zgadzamy :)

    I tu byś się zdziwił. Tych najniższych mandatów jest bardzo dużo. I nie
    ciesz się, że z tego powodu, że Policja postanowiła wychowywać naród. Z
    przyczyn czysto statystycznych. Policjant nie jest rozliczany z kwoty
    mandatu, tylko z ich ilości. W statystyce podaje się tylko ilość. Dla tego
    wyjąwszy ruch drogowy, który ma cennik, to mandaty są z reguły najniższe.
    Wówczas obwiniony przyjmie i nie ma problemu z wnioskiem o ukaranie. A tak,
    to mógłby się nie zgodzić i byłoby wiele pisania.

    Zauważ, że policjant nie ma nic z tego, że da duży mandat. No przynajmniej
    legalnie. Pomijam przypadki dzielenia mandatu na pół i wręczenia połowy bez
    wypisywania.