    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Date: Mon, 31 Mar 2003 15:17:10 +0200

    | Zgoda. Z zastrzeżeniem że o ile wiem to obowiązuje tajemnica
    | skarbowa (tj. US nie ma prawa informować o swojej wiedzy - poza
    | przypadkami zbrodni itp. - innych podmiotów), to o "tajemnicy
    | policyjnej" nie słyszałem :]
    | Sugeruję że jeśli policja się dowie o popełnieniu wykroczenia
    | bądź przestępstwa "przy okazji" innej sprawy - to może innej
    | policji ;> przekazać info że coś jest nie tak.
    | Źle myślę ?

    Jak najbardziej słusznie.

    | To iż *prawdopodobnie* nikt się nie przyczepi a że jakoby
    | "nie mógł" by się przyczepić to dwie różne sprawy !

    Również moja zgoda. Tyle, że osobiście wątpię, by prowadzący sprawę o groźby
    karalne wnikał, czy gostek pobiera opłaty za współdzielenie łącza. Zresztą,
    by móc go ukarać z uks należy udowodnić uchybienie podatkowe. No, a jeśli
    gość bierze tyle, że w sumie pokrywa to koszt łącza, dochodu nie będzie.
    Więc i należnego podatku nie będzie, co skutkuje niemożnością jego
    zaniżenia. Tak więc w praktyce wydaje mi się, że ta droga nie ma większego
    sensu.

    | Mam pytanie: czy sugerujesz że świadczenie usługi udostępniania
    | Internetu (wymagającego zezwolenia) nie jest *niczym* zagrożone ?
    | To jest możliwe :), ale coś tak przekonany nie jestem.

    Stanowi wykroczenie. I to do końca nie jestem pewien, bo zależy to od
    rozmiarów. Jak pociągnę kabel do sąsiada, to już jest "działalność
    polegająca na świadczeniu lub udostępnianiu usług telekomunikacyjnych", czy
    jeszcze nie. Cokolwiek kłuci się z moim rozumieniem pojęcia działalność, ale
    upierać się nie będę. Przy tej skali zjawiska, to w najgorszym wypadku grozi
    mu pouczenie. Nie wierzę, by komuś chciało się pisać wniosek o ukaranie.

    | BTW: przypominam co pisałem o przepisach "za które rzadko kogo
    | się karze"; coś z kwartał przez zniesieniem koncesji była taka
    | "pokazówka" w tarnogórskim - zamknęli ekipę która świadczyła usługi
    | z użyciem łącz radiowych bez koncesji...

    Ale wykorzystanie częstotliwości radiowej jest przestępstwem, a nie
    wykroczeniem. Zakładam, że on to kabelkiem przesyłają.,