  • Data: 2003-04-04 07:44:45
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ | To powinien to napisać.
    >+ | Po to chociażby, żeby nie były możliwe prześladowania a'la Kluska
    [...]
    >+ Nie jestem przekonany, czy koniecznie powinien to pisać. Zauważ, że sam czyn
    >+ jest wykroczeniem. Więc co, mniejszej wagi przypadek to miałby niby czym
    >+ być?

    Legalnym postępowaniem dopuszczonym przepisami.
    FYI: OiW - Francja: legalnie można posiadać coś 50l bimbru na
    własne potrzeby itp. I to *jest* w przepisach. U nas zdaje się
    jest tylko wino - ale również *jest*. Właśnie po to żeby
    nie było wątpliwości że to *nie* jest wykroczenie.

    >+ Myślę, że tutaj spokojnie można to pozostawić praktyce.

    A ja myślę że nie należy :), po prostu. Poczytaj posty grupowiczów
    którym zdarzyło się trafić na opór materii bo komuś "nadepnęli
    na odcisk"...

    >+ Pierwsze, które mi się nasunęło, to kradzież
    >+ długopisu przez kolegę z pokoju. Formalnie stanowi wykroczenie, ale jakoś
    >+ nikt z tym nie biega do sądu.

    ...bo uznaje że nie ma sensu. Ale *ja* uważam że na zabieranie
    czyichś długopisów godzić się nie należy, a na "małą podsieć"
    można*by*.
    O ściganiu "długopisozabieracza" niech decyduje posiadacz długopisu.
    O nieściganiu za udostepnianie połączenia sąsiadowi powinno
    decydować prawo - a nie stanowić że "nie wolno" i biernie
    przygladać się setkom tysięcy przypadków łamania.

    >+ | Firma działa nielegalnie (wtedy fakt zakładania sieci to już
    >+ | pikuś) czy twoim zdaniem nielegalnie zakłada sieć ? [...]
    >+ Zgoda, ale z zastrzeżeniem, że nie jestem przekonany, czy przeciągnięcie
    >+ kabelka do kolegi to już działalność gospodarcza. Firma, to coś, co z
    >+ założenia ma przynosić zysk.

    To nie ja użyłem określenia "firma"...

    >+ A kabelek do sąsiada i dzielenie kosztów na pół
    >+ zysku raczej nie generuje.

    ...ani nie pisałem że to "na pół osiedla" !
    Ww. zdanie dotyczyło konkretnego cytatu ("firmy która
    na pół osiedla..." czy jakoś tak)
    A to na początku wręcz przeciwnie - mojego stanowiska
    że w ogóle prawo które ma nie być przestrzegane jest *złe*.

    Wiesz jak Niemcy uzasadniali niewprowadzenia zakazu dzwonienia
    "komórkami" podczas jazdy samochodem ??
    No to nam brakuje jeszcze owych kilkudziesięciu lat do takiej
    świadomości prawnej.
    I widzę że skoro również ty, aktywnie wypowiadając się
    na różne tematy, nie widzisz nic złego w bezsensownym
    przepisie - to może kilkadziesiąt lat to mało :(

    pzdr, Gotfryd