  • Data: 2006-07-05 18:58:21
    Temat: Re: Ryczałt za nadgodziny - prawo pracy
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 lip o godzinie 17:13, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > ZTCW powinien tylko listę obecności.

    Że się wtrącę do tej polemiki:
    - wydaje mi sie Olgierd że bardzo radykalnie spłyciłeś obowiązki
    pracodawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
    Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996r.
    w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
    pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.)

    Ewidencja czasu pracy
    Pracodawca zobowiązany jest także do założenia i prowadzenia odrębnie dla
    *każdego pracownika* karty ewidencji czasu pracy w zakresie obejmującym:

    - pracę w poszczególnych dobach, w tym pracę w niedziele i święta, w porze
    nocnej, *w godzinach nadliczbowych* oraz w dni wolne od pracy wynikające
    z rozkładu czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, dyżury,
    urlopy, zwolnienia od pracy oraz inne usprawiedliwione i nieusprawiedliwione
    nieobecności w pracy;
    - w stosunku do pracowników młodocianych pracodawca uwzględnia w ewidencji
    także czas ich pracy przy pracach wzbronionych młodocianym, których
    wykonywanie jest dozwolone w celu odbycia przez nich przygotowania zawodowego.
    Ponadto do karty ewidencji czasu pracy pracownika dołącza się jego wnioski
    o udzielenie czasu wolnego od pracy w zamian za czas przepracowany
    w godzinach nadliczbowych.

    > Art. 151(1) par. 4 kp nie wyłącza art. 151 par. 3 kp......

    Tyle że nie było tutaj mowy o tym że pytająca pracuje na stałe poza zakładem
    pracy - nie rozumiem skąd taki założenie Olgierd.

    > jw.

    No wybacz Olgierd - co z art. 133 §1 KP (biorąc także §2 pod uwagę w możliwym
    wariancie) ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423