eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozbieżność cen w dużej sieci sklepów › Re: Rozbieżność cen w dużej sieci sklepów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!newsfeed01.sul.t-online
    .de!t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozbieżność cen w dużej sieci sklepów
    Date: Sat, 2 Jan 2010 13:26:33 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0912311845470.3548@quad>
    References: <7...@n...onet.pl> <hhgcuc$1dc$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <b...@j...googlegroups.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1262435503 22936 83.15.167.123 (2 Jan 2010
    12:31:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2010 12:31:43 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <s...@g...mierzwiak.com>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:622217
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 31 Dec 2009, januszek wrote:

    > BK napisał(a):
    >
    >> Kanalem internetowym wiele firm sprzedaje taniej, bo ten kanal jest
    >> tanszy. Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sprzedawac takze kanalem
    >> tradycyjnym - drozszym.
    >
    > Moim zdaniem to tak nie dziala bo sam fakt istnienia kanlu sprzedazy
    > *tanszego* wplywa na zachowania potencjalnych klientow kanalu
    > tradycyjnego. W ogolnym rozrachunku taka firma traci.

    ...tylko o ile jest monopolistą.
    "Taka firma" musi konkurować nie tylko z fizycznymi sklepami, ale
    *również* sprzedawcami internetowymi. I NIE MOŻE konkurować ceną
    ze sklepu "fizycznego" ze sprzedawcami internetowymi.

    Jak chciałeś napisać, że część klientów ze "sklepu fizycznego" poszła
    do "sklepu internetowego" to być może masz rację.
    Firma nie zarobiła wyższej prowizji, ale też zmniejszyła koszty
    magazynowania (bo klienci "internetowi") dostają wyłącznie już
    zamówiony towar, a nie "na zapas"). Ale to dopiero wstęp.
    Mie uwzględniłeś drobiazgu - czy ci co poszli, w razie jakby nie mieli
    wyboru w postaci "punktu wydawania towarów sklepu internetowego"
    nie poszliby do konkurencji "internet only".
    I to jest p. odniesienia, IMO właściwy :D

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1