  • Data: 2013-09-03 00:41:00
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem, ale pisałeś o przypadku kiedy widoczny pieszy idzie
    > ruchem jednostajnym.

    NAdinterpretacja. Niewidoczny staje sie widoczny ruchem zaskakującym :XD

    > Jeszcze raz: wykroczenie nie implikuje wprost winy za wypadek.
    > I co najmniej dwie kategorie, czyli umyślność i niemożność
    > zapobieżenia mogą stanowić powód orzeczenia o winie wcale
    > nie tego, kto byłby winien jakby tych elementów nie było.
    > To NIE POWODUJE uchylenia odpowiedzialności za wykroczenia
    > rzecz jasna, ale co innego za wypadek.

    Rowerzysta jak i samochod nie ma jak sie teleportowac ani zatrzymac w
    miejscu. Jesli wykaze, ze nei moja wina bo zachowalem maksimum
    ostroznosci... ;)

    > Na własne potrzeby nazywam to "syndromem trawniczka".
    > Nazwa stąd, że taki sposób rozumowania widziałem po raz pierwszy
    > na .samochody, z uzasadnieniem, że skoro PoRD (uprzednio KD) nie
    > przewiduje zakazu parkowania na trawniku, to można na trawniku
    > parkować bez ryzyka mandatu.
    > Następnym krokiem jest teza, że można podczas jazdy zastrzelić
    > kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
    > strzelania ;)

    A zadechować? D:

    > Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
    > uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.

    Ale ja ciagle nieumyslnie, tak samo jak ten pieszy z decha co
    przypierdolil rowerzystce :)

    zen.aspx