  • Data: 2013-09-03 07:11:34
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wózek inwalidzki nie "przekwalifikuje" prowadzącego na kierującego.
    > Poruszający się wózkiem jest pieszym, podobnie jak osoba prowadząca
    > rower.

    No ale skąd pomysł, że gość co ma na butach kółka i porusza się
    machając nogami to już pojazd niedopuszczony do ruchu?

    > Z tym, że jest to JEDYNY wyjątek traktowania dorosłej osoby "jadącej"
    > jako pieszego (drugim i ostatnim jest dziecko do lat 10 na rowerze).

    No właśnie zastanawiam się na czym się opierasz. Np. pan Dworak (wiem,
    wiem, to żaden autorytet, bo gość ma czasami tak szalone pomysły, że
    fstyt paczyć) nieraz głosił tezę, że rolkarz, wrotkarz itp. to zwykły
    pieszy.

    > Nim wyskoczysz z kolejnym pomysłem (bo coś tak czuję), to ostrzegam,
    > że akcie prawnym jak niżej jest wyraźne zastrzeżenie graniczne
    > dla pojazdu *silnikowego* (coś podobnie jak dla roweru, tylko
    > limit inny).

    Sorry, ale nie zrozumiałem tego zdania ;(

    > A gdzieżby miała być?
    > W ustawie PoRD.
    > Może byś ją kiedyś przeczytał?
    > Tak na początek art.1 i art.2, "na początek" wystarczy, no powiedzmy
    > na potrzeby ww problemu.

    No dobrze, ale jeżeli pijesz do

    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, moto-
    rower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poru-
    szającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą
    rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    gdzie owszem, wózek inwalidzki jest, to zważ, że pierwsze to jest:
    ,,najdującą się poza pojazdem''. Czy wrotki są pojazdem, skoro to buty z
    kółkami. Ślizgi też są pojazdem? Biegówki też?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek