    Date: Tue, 02 Oct 2012 11:38:21 +0200
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta po mezu, czy co...
    <k44tv4$1ml$1@news.dialog.net.pl> <k44vii$j6e$1@dont-email.me>
    <k458qa$730$1@news.dialog.net.pl>
    <5066a39f$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <k494k5$bg$1@news.dialog.net.pl>
    <50694460$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <k4d2e7$t6b$1@news.dialog.net.pl> <Pine.WNT.4.64.1210012358300.3132@quad>
    <k4e9ne$enu$1@news.dialog.net.pl>

    W dniu 2012-10-02 10:47, Ajgor pisze:

    > To jest właśnie sedno tego kłamstwa. Górnicy zarabiają niemałe
    > pieniądze. Wiesz, co to oznacza?

    to oznacza, że nie cały rok płacą składki od pełnych zarobków.... Obecny
    pułap do którego płaci się składki to 105 780,00 rocznie.
    Zadanie matematyczne policzyć ile od tego będzie odprowadzone na
    emeryturę. Drugie zadanie - weź średnią emeryturę górniczą (3 300
    miesięcznie), policz przez ile lat będzie wypłacana i zobacz czy ci się
    bilansuje.

    > WYSOKIE składki. Składki płacone przez górników, i kopalnie spokojnie
    > pokrywają emerytury górnicze.

    No właśnie jak policzysz to nie do końca pokrywa...

> [...]
    > dochodów wychodzi emerytura 6 tyś. a dostaje 4 tyś, bo tak mówią
    > przepisy. Po za tym tworząc ustawę emerytalną,
    > składki wylicza się na podstawie domniemanej długości życia. Otóż
    > górnik, który dożyje takiego wieku
    > to jest prawdziwy ewenement. Przez 25 lat górnik odporwadza tyle
    > składek, podatków itp, że póxniej musiał by żyć kilkadziesiąt lat, żeby
    > odzyskać te pieniądze. Żaden tyle nie żyje. Więc to, co z tych pieniędzy
    > zostaje, to jest zysk państwa. I ZUS-u. Prawde mówiąc to raczej górnicy
    > dopłacają innym do emerytur. Taka jest prawda.

    gdyby otrzymywał emeryturę na poziomie 1500zł miałbyś rację...

    > Jakiś czas temu przeliczyłem swoje składki (oczywiście uśredniając różne
    > okresy, bo inaczej się nie da).
    > Do wyliczeń wziąłem dane z PIT-11, i swoją emeryturę.

    > Wyszło mi, że żeby odzyskać wszystkie pieniądze, jakie wpłaciłem, musiał
    > bym na emeryturze żyć około 35 lat.

    Płacąc składkę obecnie to wychodziło by ok 2000zł emerytury na okres 25
    lat... No ale widać brałeś składkę ze stycznie i mnożyłeś ją przez 12...
    a to nijak ma się do rzeczywistości...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl