  • Data: 2012-10-02 18:54:34
    Temat: Re: Renta po mezu, czy co...
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-01 23:37, Ajgor pisze:
    > A co nazywasz przywilejami? Emeryturę po 25 latach? To nie jest
    > przywilej. To jest walka o życie.
    > Organizm górnika po 25 latach pracy jest nie raz zniszczony w stopniu
    > większym, niż kogoś innego po 40 latach pracy w innym zakładzie.
    > Zmuszenie ludzi do pracy do 67 lat w kopalni to by było zbiorowe
    > morderstwo.
    Odpuść merytoryczne uzasadnianie. My-tu o prawie gadamy, a nie o
    wydolności człowieka jako zwierzęcia pociągowego.
    Gdy 25 lat temu 17-latek po zawodówce szedł na dół, to mu obiecano, że
    za 25 lat (o ile przeżyje), to pójdzie na emeryturę i nie będzie musiał
    więcej pracować.
    Państwo zawarło z nim umowę. Teraz nie ma państwa, więc został wychujany.
    Podobnie z żołnierzami. Niestety, także z ubekami, którzy zaprzedali
    duszę diabłu w zamian za m.in. emeryturę.
    Gdzieś-mi mignęło, że średni czas życia górnika na emeryturze, to kilka
    miesięcy. Już-tam spece od statystyki dobrze to policzyli i przewidzieli.

    Ale jeśli tamto państwo zawarło z obywatelem jakąś umowę, to teraz to
    "państwo", które się na tamtym państwie wzbogaciło, ma pierdolony
    obowiązek tamtych umów dotrzymać.
    Jeśli go nie stać, to niech się poda (ten żunt) do dymisji. Bo to
    znaczy, że się nie nadaje do zarządzania tym "państwem".

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel