    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Religia w środku lekcji
    Date: Sun, 4 Mar 2007 16:24:41 -0600

    "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> wrote in message
    news:esetn4$h10$2@news.dialog.net.pl...

    > Więc jak kilka godzin później jest jeszcze lekcja religii ewangelickiej
    > lub etyka, to cała klasa powinna siedzieć w świetlicy, tak? Czemu więc
    > szkoła puszcza ich wtedy do domu? W końcu lekcje jeszcze się nie
    > skończyły.

    To nie tak.
    Jeśli lekcja jest ostatnią lub pierwsza lekcją, to osoby na te lekcje
    nieuczęszczające, przychodzą do lub wychodzą ze szkoły o godzinę
    wcześniej/później.
    Jeśliby religia ewangelicka była lekcją środkową to klasa jak najbardziej
    siedzi w szkole.
    Z tym, że tutaj kuratorium się przyczepi z punktu widzenia ułożenia planu.
    Dzieci nie powinny mieć okienek w planie, o ile nie jest to konieczność.
    Raczej trudno będzie przekonać kuratorium, że nie udało sie inaczej planu
    ułożyć.
    Podobny problem jest z w-f dzielonym na chłopcy/dziewczęta jesli z jakiś
    powodów nie da się tego zrobić równolegle.
    Wówczas robi się tak, że chłopcy mają w-f rano, dziewczyny przychodzą
    godzine później i mają ostatni w-f kiedy chłopaki idą do domu.
    No i widziałem już zatwierdzone plany zajać, gdzie z róznych powodów zrobić
    się tak nie dało, a pół klasy po prostu miało okienko i siedziało.
    Ale to sa naprawdę wyjątkowe przypadki i takie plany raczej nie są przez
    kuratoria zatwierdzane.

    Wracając do religii.
    Raczej na pewno nie stanie się tak, że klasa będzie siedzieć. Będzie mieć
    np. plastykę/wf w tym samym czasie, ci którzy mają w tym czasie lekcje
    religii na zajęcia plastyki lub wf pójdą z inną grupą lub inną klasą. Też
    wyjątkowy przypadek, ale bardziej realny niż siedzenie bezczynnie całej
    klasy.