  • Data: 2007-03-04 22:35:35
    Temat: Re: Religia w środku lekcji
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    news:esf1ga$st2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie może przewidywać okienka, bo szkoła ma obowiązek ... nie będę
    > powtarzał.

    > Religia i etyka nie są obowiązkowe. Obowiązkowe jest to co jest zamiast
    > nich.

    O ile to "zamiast" jest lekcją. Okienko lekcją nie jest.

    > Ja twierdzę inaczej. Nie ma tam mowy o tym, że dotyczy to "uczniów
    > przebywających w szkole", a dotyczy to uczniów nie korzystających "z nauki
    > religii lub etyki w szkole". Oczywistym jest że jak nie chodzisz na
    > religię to nie korzystasz z nauki religii w szkole, a zatem szkoła ma ci
    > zapewnić opiekę. Trudno zaś komuś zapewnić opiekę, gdy sobie gdzieś
    > pójdzie.

    Sobie sam nie pójdzie, musi mieć zgodę rodziców.

    Źle rozumiesz słowa "szkoła ma obowiązek".

    Czy jak będzie zapis, że policjant ma obowiązek umożliwić ci przejście przez
    jezdnie oznacza
    a) jeśli ty chcesz przejść przez jezdnię to policjant ma ci to zapewnić
    b)musisz przejść przez jezdnie, bo policjant ma taki obowiązek.

    Wracają do szkoły:
    "szkoła ma obowiązek" oznacza, że jeśli dziecko pozostaje na terenie szkoły,
    to nie może to byc samopas.
    Jeśli dziecka na terenie szkoły nie ma to z definicji nie ma do czego tego
    obowiązku stosowac.
    Jeśli w czasie przerwy między lekcjami rodzice dziecko zabierają lub
    wyraźnie wyrażają zgodę na samodzielne opuszczenie terenu szkoły przez
    dziecko, to dziecka na terenie szkoły nie ma.
    Z tym, że nie może to być, raz jestem a raz mnie nie ma. To ma być z góry
    określone kiedy jest, a kiedy go nie ma.