eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia/gwarancjaRe: Rękojmia/gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia/gwarancja
    Date: Tue, 29 Nov 2005 05:24:44 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <dmgl7r$nbf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <dmgg4t$i5j$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dbf73.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1133238331 23919 83.23.31.73 (29 Nov 2005 04:25:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Nov 2005 04:25:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:345908
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam,
    >
    > Mam następujący problem i proszę o pomoc.
    >
    > Kupiłem motocykl sprowadzony z Niemiec. Od firmy zajmującej się
    > sprowadzaniem z zagranicy i handlem. Mam fakturę przez nich wystawioną. W
    > tej chwili jest niezarejestrowany w Polsce. Po kilku dniach okazało się
    > (po
    > oględzinach w serwisie), że ma poważne uszkodzenie silnika, ktorego
    > naprawa
    > może być kosztowna.
    > Powiedziałem o tym sprzedawcy i zażądałem zwrotu pieniędzy. Nie zgodził
    > się.
    > Nie zaproponował również żadnego polubownego załatwienia tej sprawy.
    > Powiedział, że na fakturze napisane jest, że "stan techniczny znany
    > kupującemu". Jednak ja nie mogłem ocenić przy oględzinach, że uszkodzony
    > jest silnik. Stwierdził to dopiero autoryzowany serwis. Inna sprawa , że
    > ja
    > tej faktury nie podpisywałem (podpisana tylko przez sprzedającego).
    >
    > Bardzo proszę o informację czy mam jakąkolwiek szansę na pozytywne dla
    > mnie
    > rozstrzygnięcie (np. odzyskanie pieniędzy) gdybym zdecydował się sprawę
    > skierować do sądu? Jeśli tak to ile takie sprawy trwają w sądach?
    >
    > Bardzo proszę o odpowiedź.

    moim zdaniem: jesli kupiles of firmy i masz fakture, to jest ok. to ze oni
    sobie costam napisali na fakturze, nie oznacza, ze ty sie z tym zgadzasz,
    zwlaszcza, ze nic nie podpisywales (podpis na fakturze jest faktycznie
    nieistotny z punktu ksiegowego). mysle, ze mozesz spokojnie zlozyc
    reklamacje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i jeszcze ich solidne przy
    tym postraszyc inspekcja... mysle, ze sad nie bedzie potrzebny, jesli tylko
    maja troche oleju w glowie. powodzenia, pawel


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1