  • Data: 2005-11-29 09:34:38
    Temat: Re: Rękojmia/gwarancja
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Siara napisał(a):
    > Powiedziałem o tym sprzedawcy i zażądałem zwrotu pieniędzy. Nie zgodził się.
    > Nie zaproponował również żadnego polubownego załatwienia tej sprawy.
    > Powiedział, że na fakturze napisane jest, że "stan techniczny znany
    > kupującemu".

    Nawet pomijając wątpliwą skuteczność postanowienia na fakturze, art.11
    ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wyraźnie czyni
    takie umowy bezskutecznymi:
    "Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani
    ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można
    tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich
    niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego."
    Zresztą przeczytaj całą ustawę, bo na jej podstawie (jeśli jesteś
    konsumentem, a więc kupiłeś bez związku z prowadzoną działalnością
    gospodarczą) będziesz dochodził roszczeń

    > Bardzo proszę o informację czy mam jakąkolwiek szansę na pozytywne dla mnie
    > rozstrzygnięcie (np. odzyskanie pieniędzy) gdybym zdecydował się sprawę
    > skierować do sądu? Jeśli tak to ile takie sprawy trwają w sądach?

    Zależy od sądu, kilka - kilkanaście miesięcy...

    KG