eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia - czy dotyczy › Re: Rękojmia - czy dotyczy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!nobody
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia - czy dotyczy
    Date: Sun, 15 Aug 2004 08:30:06 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 34
    Message-ID: <e...@z...router>
    References: <cfkv25$son$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm6.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1092530566 19973 218.186.227.6 (15 Aug 2004 00:42:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Aug 2004 00:42:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:233683
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <cfkv25$son$1@news.onet.pl>, Piotr Turek wrote:
    > Z tego co zrozumiałem z przepisów dotyczących rękojmi jest to wada
    > ukryta (podczas zakupu aparatu sprzedawca nawet słowem nie wspomniał iż

    Nie jest to wada ukryta,

    > jestem ograniczony do kart określonych producentów, w instrukcji obsługi
    > zarówno polskiej jaki angielskiej nie było na ten temat ani słowa,
    > jedyne informacje dotyczące kart to tabela określająca ilość zdjęć na
    > karcie o określonej pojemności, oraz typowa informacja że aparat działa
    > tylko z kartami SD), informację iż wymagane są karty tylko określonych
    > producentów otrzymałem do ręki dopiero po 10 miesiącach od daty zakupu
    > (właśnie przy okazji reklamowania aparatu).
    > Czy w związku z tym mogę zażądać od sprzedającego zwrotu pieniędzy
    > (oczywiście oddam im aparat) lub wymiany na inny model za podobną cenę
    > (oczywiście tym razem bez takiego ograniczenia)?

    Złóż reklamację z tytułu niezgodności z umową (rękojmia nie ma tu już
    zastosowania, przegoogluj po archiwum). Teraz co może Cię spotkać.
    1) w istrukcji faktycznie nic ntt nie - to typowa niezgodność a w
    tym wypadku, mimo że minęło już ponad pół roku tą niezgodność będzie można
    MZ łatwo wykazać. Podnieś w reklamacji brak jakichkolwiek informacji na
    wymieniony temat w instrukcji od aparatu.
    2) jednak się mylisz, i w instrukcji jest jakaś informacja że karta musi
    odpowiadać takim a takim (konkretnym) technicznym parametrom - nie wiem
    jak dla kart SD ale dla CF to np. napięcie. Wtedy sprzedawca Ci
    najprowdopowodniej to wytknie i wtedy, reklamuj samą kartę bo
    wymieniono Ci na technicznie inna niż potrzebowałeś. Sprzedawca może
    również argumentować że jest to najnowszy typ karty i po prostu producenci
    aparatu nie byli w stanie przewidziec że się takie cos pojawi (będzie miał
    pewnie rację). Wtedy również reklamuj samą kartę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1