eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia - czy dotyczyRe: Rękojmia - czy dotyczy
  • Data: 2004-08-16 09:06:54
    Temat: Re: Rękojmia - czy dotyczy
    Od: Piotr Turek <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2004-08-15 02:30, Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > In article <cfkv25$son$1@news.onet.pl>, Piotr Turek wrote:
    >
    >>Z tego co zrozumiałem z przepisów dotyczących rękojmi jest to wada
    >>ukryta (podczas zakupu aparatu sprzedawca nawet słowem nie wspomniał iż
    >
    >
    > Nie jest to wada ukryta,
    >
    >
    >>jestem ograniczony do kart określonych producentów, w instrukcji obsługi
    >>zarówno polskiej jaki angielskiej nie było na ten temat ani słowa,
    >>jedyne informacje dotyczące kart to tabela określająca ilość zdjęć na
    >>karcie o określonej pojemności, oraz typowa informacja że aparat działa
    >>tylko z kartami SD), informację iż wymagane są karty tylko określonych
    >>producentów otrzymałem do ręki dopiero po 10 miesiącach od daty zakupu
    >>(właśnie przy okazji reklamowania aparatu).
    >>Czy w związku z tym mogę zażądać od sprzedającego zwrotu pieniędzy
    >>(oczywiście oddam im aparat) lub wymiany na inny model za podobną cenę
    >>(oczywiście tym razem bez takiego ograniczenia)?
    >
    >
    > Złóż reklamację z tytułu niezgodności z umową (rękojmia nie ma tu już
    > zastosowania, przegoogluj po archiwum). Teraz co może Cię spotkać.
    > 1) w istrukcji faktycznie nic ntt nie - to typowa niezgodność a w
    > tym wypadku, mimo że minęło już ponad pół roku tą niezgodność będzie można
    > MZ łatwo wykazać. Podnieś w reklamacji brak jakichkolwiek informacji na
    > wymieniony temat w instrukcji od aparatu.
    > 2) jednak się mylisz, i w instrukcji jest jakaś informacja że karta musi
    > odpowiadać takim a takim (konkretnym) technicznym parametrom - nie wiem
    > jak dla kart SD ale dla CF to np. napięcie. Wtedy sprzedawca Ci
    > najprowdopowodniej to wytknie i wtedy, reklamuj samą kartę bo
    > wymieniono Ci na technicznie inna niż potrzebowałeś. Sprzedawca może
    > również argumentować że jest to najnowszy typ karty i po prostu producenci
    > aparatu nie byli w stanie przewidziec że się takie cos pojawi (będzie miał
    > pewnie rację). Wtedy również reklamuj samą kartę.
    >

    Wielkie dzięki za pomoc, faktycznie nie wiedziałem że instytucja rękojmi
    juz nie obowiązuje. Spróbuję wersji z wymianą na inny, nowa karta jak
    najbardziej spełnia wymagania norm technicznych (wszystkie potrzebne
    znaczki i pieczątki są na niej lub na opakowaniu) a fakt że działa tylko
    z określonymi producentami "wypłynął" dopiero teraz, jeszcze raz na
    wszelki wypadek starannie przeczytałem instrukcję i jedyne co znalazłem
    to informację że wymaga kart SD, na temat parametrów technicznych nie ma
    ani słowa.Aparat był kupowany w FotoJokerze więc może nie podejdą do
    klienta jak w Media? Jadę składać pisemko, jak się uda to powiadomię
    wszystkich z was którzy mi pomogli, jak nie to też :)

    Piotr Turek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1