eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja towaruRe: Reklamacja towaru
  • Data: 2013-07-18 11:17:00
    Temat: Re: Reklamacja towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:

    > Witam
    >
    > Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    > gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
    > urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
    > wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację
    > i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
    > żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
    > akcji.
    > Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    > umowy w przypadku przeciągających się napraw

    Będzie kłopot.
    Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
    by się powołać.
    Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia
    rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia
    jest "wyłączalna".
    Sprawdź sobie przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1