eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja towaru › Re: Reklamacja towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 18 Jul 2013 11:17:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja towaru
    In-Reply-To: <ks88ki$v9s$1@node2.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1307181113070.968@quad>
    References: <ks88ki$v9s$1@node2.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1374139030 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1465 83.15.167.123:63189
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:724860
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:

    > Witam
    >
    > Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
    > gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
    > urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
    > wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację
    > i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
    > żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
    > akcji.
    > Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
    > umowy w przypadku przeciągających się napraw

    Będzie kłopot.
    Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
    Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
    Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
    by się powołać.
    Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia
    rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia
    jest "wyłączalna".
    Sprawdź sobie przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1