eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja › Re: Reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.
    pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja
    Date: 19 Jun 2002 13:12:14 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 42
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <3d105564$1@red.gdansk.sprint.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1024485134 7379 192.168.240.245 (19 Jun 2002 11:12:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Jun 2002 11:12:14 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.109.179, 213.180.130.22
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97506
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam wszystkich.
    >
    > Jest taki problem: Moja znajoma kupiła w pewnym (dość znanym) Domu Towarowym
    > towar (było to ubranie).  Ubranie to w pierwszych dniu używania - mówiąc
    > najprościej - rozpadło się. Znajoma złożyła reklamację, po okresie prawie 2
    > tygodni reklamacja została rozpatrzona jako zasadna. Niestety sklep odmówił
    > wypłacenia pieniędzy, pozostawiając jedynie możliwość zakupu innego towaru w
    > tym sklepie za podobną cenę (w dodatku określił termin do końca miesiąca).
    > Czy ma do tego prawo ? Znajoma akurat nie ma już potrzeby ani ochoty
    > czegokolwiek tam kupować. Czy może odzyskać pieniądze ? W jaki sposób ? Czy
    > sklep próbuje wykorzystać niewiedzę klienta ?
    >
    > Pozdrowienia i podziękowania za odpowiedź,
    > Indiana.
    >
    >

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 30 maja 1995 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy
    ruchomych z udziałem konsumentów.
    Dz.U.1995.64.328
    § 24. 1. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany
    zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu
    dostarczony wraz z reklamacją towar.
    2. Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od
    dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z obowiązkiem
    załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta.

    z powyższego wynika, ze sprzedawca ma obowiazek zachowania się zgodnie z
    życzeniem konsumenta, a nie może narzucić sposobu załatwienia reklamacji,
    jezeli konsumentka wybrała odstąpienie od umowy, to sklep ma zwrócić pieniądze,
    jezeli nie dobrowolnie, to należy wytoczyć powództwo niestety,

    pzdr

    marek
    >


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1