    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja
    Date: Tue, 6 Nov 2007 08:19:01 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 05.11.2007 Frida <f...@W...gazeta.pl> napisał/a:
    > Jak dalej postępować - można zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany na
    > dobry /działający/ ? Jakie przepisy mozna tu wykorzystać, bym mogła otrzymać
    > towar zgodnie z zakupem ?
    > Nie mogę czekać, aż mi serwis naprawi - potrzebuję tego do pracy...
    > Czy przy zdawaniu sprzętu należałoby sporządzić umowę z opisem, że plomby
    > nie były naruszone ?

    Prawda jest taka, że jesli chcesz to mieć załatwione szybko to tylko po
    dobroci a ta z tego co opisujesz raczej tu nie będzie skuteczna. Jesli
    kupiłaś to to do pracy to możesz reklamować z tyt. rękojmi (o ile jej nie
    wyłączono) i mozesz domagac się albo zwrotu pieniedzy albo wymiany.
    Zwrot/wymiana nie wchodzi w grę jesli sprzedawca niezwłocznie
    wymieni/naprawi. Możesz też domagać sie naprawienia szkody która wynikła z
    opóźnienia. Podstawa prawna to art. 560 i 561 Kodeksu Cywilnego (wyguglaj
    sobie). Problem w tym, że jak zapewne zdajesz sobie sprawę choć są to
    zobowiązania sprzedawcy nie oznacza to, że musi je on wypełnić pod grozbą
    rozstrzelania przez pluton egzekucyjny. Jesli powie nie, to pozostaje Ci
    tylko droga sądowa i wcale nie gwarantuje ona wygranej.
    Ja bym złożył reklamację z tyt. rękojmi, poczekał cierpliwie aż naprawią
    i trzymał kciuki aby nie byli lepiej zorientowani prawnie niz przeciętny
    sprzedawca.

    --
    Marcin