    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reforma OFE
    Date: Fri, 29 Sep 2017 20:01:59 +0200
    <oqi6if$eb7$1@node2.news.atman.pl> <oqid39$k9d$1@node2.news.atman.pl>
    <oqihqp$on8$1@node2.news.atman.pl>
    <59cd0532$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqj7nd$7j8$1@node1.news.atman.pl> <oqj8r0$320$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oqjbt4$7av$2@node1.news.atman.pl>
    <15t0cr6tluddk$.ssnsq26iiee.dlg@40tude.net>
    <oqkkqh$m87$1@node2.news.atman.pl>
    <18mysbrcw3h9f$.zc01e40glv56$.dlg@40tude.net>

    W dniu 29.09.2017 o 09:32, J.F. pisze:

    > Ale takie byly zalozenia. Chyba, ze od poczatku nierealne i tworcy tak
    > zakladali.

    Oczywiście, że były nierealne. Nigdy i nigdzie poza reklamami nie było,
    że te pieniądze są twoje. Jakby twórcy chcieli, żeby tak było, to by
    napisali jasno. A nie napisali.

    > Nawet teraz one na osobnym rachunku i "procentuja" ... ale w kazdej
    > chwili rzad moze powiedziec, ze nie ma pieniedzy :-)

    No właśnie.

    > Ale nadzieje mialy byc tylko do 70%, na 30% mialy byc twarde papiery
    > ... ktore jak widac mozna ukrasc w 1 noc.

    No więc... Sam przyznajesz, że mam rację.

    > KGHM chyba do dzis po w czesci panstwowy,

    No rzeczywiście. Ale akurat jeśli chodzi o KGHM to chyba lepiej go
    trzymać i z niego dopłacać do emerytur.

    > inne kopalnie,

    No, ten tego...

    > Orlen ...

    To samo co KGHM.

    > Inna sprawa, ze ich dobra kondycja to kto wie, czy nie zasluga OFE.

    Trzeba by sprawdzić jak się wtedy miały, ale odnoszę wrażenie, że nie aż
    tak dobrze. Tak czy inaczej to ze sprzedaży tych kilku firm nie było
    szansy spłacić kilku(nastu?) milionów emerytów prze jakieś dwie dekady.

    Shrek