  • Data: 2009-08-05 06:38:18
    Temat: Re: Recykling
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tadek napisał(a):

    > w sklepie, jak dotychczas. Wyższa kaucja powoduje że nie weźmiesz
    > torebki tylko przyjdziesz z lnianą. Jeśli sklep pobrał to jak dotychczas
    > oddaje. Pobrana kaucję rozliczyć jako kaucję. Rozliczyć jako zysk i
    > opodatkować.

    Kaucja to kaucja. Nie może być rozliczona jako zysk bo przecież zawsze
    ktoś może przynieść opakowanie i w zamian za nie zażądać zwrotu kaucji.
    Co z tego wynika? Ano, że sama papierologia zwiazana z dokumentowaniem
    poboru kaucji, jej rozliczaniem, ksiegowaniem generuje wiecej odpadow
    niz ta glupia reklamowka foliowa...

    Może Ty masz na myśli coś a'la podatek od opakowań nieekologicznych,
    który pobierać będzie sprzedawca i następnie wpłacał na konta
    Ministerstwa Środowiska? Musiałoby to być dla pitów/citów/vatów
    przeźroczyste a stawki ustalone ustawowo?

    j.