  • Data: 2004-04-28 07:37:28
    Temat: Re: Re: samochod zajęty przez blacharza
    Od: u...@p...onet.pl (u.) szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Apr 2004 22:08:45 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Kontrowersyjne i to silnie. Zobowiązany do wydania cudzej rzeczy może ją
    >zatrzymać aż do chwili zaspokojenia lub zabezpieczenia przysługujących mu
    >roszczeń o zwrot nakładów na rzecz oraz roszczeń o naprawienie szkody
    >przez rzecz wyrządzonej (prawo zatrzymania). (art. 461 kc) W tej sytuacji
    >policja tu nic nie pomoże, a zawiadomienie o przestępstwie jest bez sensu,
    >bowiem działanie warsztatu jest legalne.

    A kiedy jest sie "zobowiazanym do wydania cudzej rzeczy"?
    Czy dziala to np. w takiej sytuacji: jedzie sobie ktos samochodem i
    wpada na moja dzialke, niszczac ogrodzenie? Czy moge mu wtedy nie
    pozwolic na zabranie samochodu do czasu naprawienia czy innego
    zabezpieczenia kosztow naprawy ogrodzenia?
    A co jesli niszczy ogrodzenie, ale na dzialke ostatecznie nie wjezdza?
    Moge mu nie pozwolic na odjechanie?
    Tylko zaczynamy tu dochodzic do absurdu, bo co w przypadku stluczki
    dwoch samochodow? Moge zabronic odjechac sprawcy, jesli chce to
    zrobic? Np. zablokowac mu droge swoim samochodem? Wypuscic powietrze z
    kol?
    Pytam najzupelniej powaznie.

    u.