    From: MaXxX <m...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: Zniesławienie i psucie dobrego imienia na newsach?
    Date: Mon, 28 Jan 2002 14:55:50 +0100

    Dnia Mon, 28 Jan 2002 14:39:31 +0100, Gwidon S. Naskrent
    (n...@s...pl) pisze na pl.soc.prawo:

    > Musi poniżyć zniesławionego w opinii publicznej lub narazić go na utratę
    > potrzebnego społecznie zaufania. Takie są znamiona przestępstwa, więc
    > zniesławienia mniejszej wagi sąd uzna za znikomo szkodliwe społecznie, i
    > postępowanie umorzy. Co nie wyklucza dochodzenia swoich roszczeń w
    > postępowaniu cywilnym.

    Aha. Czyli jeżeli "społeczeństwo" (tu: grupa ludzi, która taką obelgę mogła
    przeczytać) lub raczej jego miarodajna grupa wybranych osób potwierdzi, iż na
    temat Pana X nigdy nie miała lepszego zdania, i moja wypowiedź nie naraziła go
    na utratę zaufania w stopniu większym niż już i tak było ono stracone, to jest
    to duży argument po mojej stronie?

    > Uważasz że adwokaci z urzędu są gorsi od opłacanych?

    Skądże. Chodzi mi jednak o sytuację, w której np. ja, bez grosza przy tyłku,
    zostaję uznany winnym. Czy ponoszę wtedy koszta nie tylko samego wyroku (np.
    kilkaset złotych na rzecz poszkodowanego), czy jego prawników itp. też?

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,