  • Data: 2020-10-20 17:58:50
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f8dce70$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 19.10.2020 o 18:11, J.F. pisze:

    >Na przykład ilość kapelanów.
    >Te sekty co mają dużo wyznawców mają kapelanów, ci co mają mało nie
    >mają.

    Ale to jest takie, jak to nazwac .... normalne, zyciowa potrzeba ?

    A mnie (nam, bo Liwiusz chyba tez) chodziloby o zapis np ustawowy, ze
    np kapelanow wojskowych ma byc jeden na kazde 10 tys wiernych
    obywateli.
    Nie wiernych zolnierzy, bo by bylo jakos tam zrozumiale, tylko wlasnie
    obywateli.

    Tymczasem efekt mamy taki, ze ten kapelan katolicki w jednostce jest,
    ustanowiony ... no nie wiem czym - dominującą rolą KRK, rzeczywistą
    potrzebą zolnierzy, konkordatem, i jest to jakby zupelnie niezalezne
    czy KRK bedzie mowil, ze 98% Polakow wierzy, czy 50%.

    Dla rownowagi czy pozorow ustanowili tez Prawoslawny Ordynariat WP i
    Ewangelickie Duszpasterstwo Wojskowe, wiec nie mozna mowic, ze tylko
    KRK.

    Po co kapelan Policji ... no, moze i potrzebny, ale celnikom,
    strazakom ?
    Choc tym urzedasom skarbowym to moze by sie przydal :-)

    https://wyborcza.pl/7,155287,24552744,krajowa-admini
    stracja-skarbowa-zatrudnia-9-kapelanow-widzialam.htm

    8 katolickich, jeden prawoslawny ... no, moze ktos dotrze skad te
    liczby, proporcjonalnie do ilosci wiernych ... obywateli ?

    J.