    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REWIZJA -w nawiązaniu do poprzedniego posta
    Date: Sun, 3 Dec 2006 02:28:49 +0100
    <ylCbh.55912$a_2.11067@trnddc01> <ekn643$5ub$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <n2Fbh.55991$a_2.1376@trnddc01> <eknpi1$hip$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <8...@n...lechistan.com>
    <ekq7ak$mp1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f...@n...lechistan.com>
    <ekqmqa$93o$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <v...@n...lechistan.com> <ekt348$o4u$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <umoch.1892$QC.1114@trnddc02> <ekt6eo$oqr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <whpch.1260$lb1.525@trnddc05>

    Użytkownik "brudas" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:whpch.1260$lb1.525@trnddc05...

    > Ma fudamentalne znaczenie. Od policji wymagamy PROFESJONALIZMU. A jak sie nie
    > podoba, to niechida pracowac jako parkingowi.

    Ale co profesjonalizm policji lub jego brak ma wspólnego z ustawowym nakazem
    dopuszczenia pokrzywdzonego do czynności?

    > Pokrzywdzony jak. A co w przypadku kiedy wszystko jest legit? Kto ma byc tym
    > pokrzywdzonym wtedy?

    Pokrzywdzony, to osoba, któej prawa zostały naruszone,a nei osoba, która
    została pokrzywdzona przez osobę prawomocnie skazaną.

    > Niestety sciemniles totaalnie. Pokrzywdzony to taki ktoremu wyrezadzono
    > szkode. W przypadku najscia na mieszkanie nie wiadomo czy w ogole istnieje
    > szkoda. Wiec i statusu poszkodowanego byc nie moze z gory.

    Jak ne wiadomo, czy istnieje szkoda, to nikt nie pójdzie na przeszukanie.
    Uwierz, że nie ma takich kamikaze w Policji.

    > Sprawa szkody Microsyfu jest sprawa stricte cywilna. W USA prawnicy ofiary
    > "przybranej" konkurencji zjedli by cie na drugie smiadanie.

    Ale piszesz na polskojęzyczną grupę i o polskim prawie.

    > A jezeli okazuje sie ze pzestepstwa zadnego nie bylo, to jaki status wtedy ma
    > przedstawiciel Microsyfu.

    Pokrzywdzonego. Moze przykładowo wnieść zażalenie na postanowienie o umożeniu
    postępowania.

    > naprawde?

    Wyobraź sobie, że tak. I co Ty na to? nie ma. no normalnie nie ma czegoś takiego
    zarejestrowanego. Prawa MS reprezentuje jedna kancelaria adwokacka.

    > Czyzby? A osoba z zagranicy nie moze byc pozwana w kraju gdzie prowadzi
    > oszustwa?

    Pewnie moze. Tylko o co byś ją chciał pozwać niby?

    > dziekuje za przyznanie racji.

    Nie ma za co. Wszak to truizm. Nigdy nie pisałem, ze jest inaczej i nie rozumie
    czemu z takim uporem starasz mnie się mnie przekonywać do tego.

    > Ot chocby mir domowy. Nie chce zeby po moim biurze lazil przedstawiciel
    > konkurencji. Mam prawo?

    W tym konkretnym wypadku nie, bowiem jego działanie nie jest bezprawne.
    Bezprawność wyłącza ustawa zezwalająca mu na chodzenie po Twoim biurze.