  • Data: 2005-08-06 13:58:56
    Temat: Re: Pytanie z zakresu praw autorskich
    Od: "Jakub" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote in message
    news:dd2ah5$gej$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie można opatentować idei. Żadnej.
    > W Europie opatentowac można rozwiązanie techniczne, nigdy sam pomysł.

    Przepraszam za mój fatalny dobór słowa "idea" :(

    > Elementem rozwiązania technicznego moze być alorytm programu
    > komputerowego, jeżeli przedmiotem zgłoszenia jest wynalazek realizowany
    > przy pomocy komputera. ( pomijam problematykę rożnych interpretacji
    > poszcegolnych Urzędów Patentowych)
    >

    > Dlatego też poniższe:

    > jest bezprzedmiotowe. Osoba A nie moze mieć praw patentowych.

    Tak, ale zakładając że A stworzyła tylko tą nieszczęsną "idee".
    Niestety nie wiemy co się kryło za owym "pomysłem". Mógł być to dokładnie
    algorytm komputerowy. Algorytm nie musi być zapisany w kodzie komputera, jak
    najbardziej idzie go przekazać w sposób werbalny.

    Proponuje abyś Pedro zajrzał na stronkę
    http://www.uprp.pl/Polski/Często+zadawane+pytania+-F
    AQ/ . Jako początek
    poszukiwań odpowiedzi na pytanie czy dany "pomysł" mozna opatentować.