  • Data: 2005-12-12 02:51:52
    Temat: Re: Pytanie umowa zlecenie ! POMOCY !!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    anilesz wrote:
    > W samochodzie czytalam ja po raz kolejny i zauwazylam ze :
    > - nie jest to umowa o prace tylko umowa zlecenie

    I niestety jest to umowa zlecenie. To co mówi szef jet mało ważne.

    > - ze ta stwaka to jest 3.50 brutto a nie netto jak mowil szef

    No i jest to brutto. Jezeli da ci coś więcej, to da ci na czarno gotówke
    do reki. Im mniej wpisze na papierze tym mniejsze podatki od tego płaci
    i o to mu chodzi. Z drugiej strony mniejszy ZUS to mniejsza emerytura z
    X lat.

    > Zadzwonilam do niego i przedstawilam mu niejasnosci , on odpowiedzial ze to jest
    > umowa o prace i ze dostane tak jak powiedzial 3.50 na renke.
    Mówić to on sobie może.

    > Mam pytanie czy bedac na takiej umowie jest okreslona minimalna stawka jaka musi
    > otrzymywac pracownik ?
    Nie.

    > Czy jest odprowadzany zus ?
    Jeśli nie masz innej pracy, w której zarabiasz minimalną krajową to tak.

    > Czy w razie zwolnienia lekarskiego , mam zaplacone ?
    Nie. Nie jesteś pracownikiem, tylko wykonujesz umową zlecenie.
    Nie obowiązuje cię kodeks pracy, nie masz zwolnienia lekarskiego, ani
    urlopu.
    Płaci ci za przepracowane godziny i tyle.

    > Czy musze sie zgadzac na nadgodziny ?
    Nie. Przeczytaj dokładnie na co się zgdziłaś podpisując umowę.

    > Czy przysluguje mi platny urlop?
    Nie.

    > Czy w razie gdybym chciala zerwac ta umowe musze skladac wypowiedzenie ?
    Generalnie nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie w przypadku umowy
    zlecenia.
    Możesz zerwać umową zlecenie. Warunki zerwania powinny być w umowie.
    Z tym, że zerwanie umowy zlecenia z twojego punktu widzenia może
    skończyć się tym, że facet może zarządać odszkodowania jeżeli poniósł
    jakieś straty z tego powodu.
    Ciężko się rozmawia jak się nie wie co jest na umowie.

    > Widze tu wiele niewyjasnien , niemowiac ze po 3 dniach niby nauki musialam sama
    > obslugiwac caly bufet , gdzie inni pracownicy jak tam przyszli mieli nauke przez
    > miesiac czy nawet dluzej

    Nie ma znaczenia. W ogóle nie musisz mieć przeszkolenia bo nie jesteś
    pracownikiem.
    popatrz na siebie jak na faceta, który przyszedł ci naprawić cieknący zlew.
    On ma cos do zrobienia co mu zlecisz i umawiacie się na wykonanie
    konkretnego zlecenia za konkretne pieniądze w konkretnym terminie.
    teraz odpowiedz sobie? Masz mu dać jakiś urlop? przysluguje mu
    zwolnienie lekarskie, a ty mu masz za to płacić? Musi ci dawać jakies
    wypowiedzenie jak mu się nie będzie tego zlewu chciało dokończyć?
    No to właśnie w takiej pozycji jesteś.

    > Bardzo prosze o odpowiedz , bo niewiem co dalej robic

    To zależy od tego jak bardzo potrzebujesz pieniedzy.
    Jak to sie mówi lepszy rydz niż nic.
    jak ci potrzebne pieniądze to bierz taką pracę jaka ci dają i szukaj lepszej
    Jak mniej, to powiedz facetowi, że w nagłówku ma być umowa o pracę i
    stawka ma być podana brutto, tak, żeby na rękę wychodziło tyle na ile
    się umowialiście, a jak nie to dziękujesz i szukasz dalej.

    Teraz z drugiej strony. To co będziesz wykonywac w żadnym wypadku nie da
    się zrobić jako umowy zlecenia. Faktycznie zawarł z toba umowę o pracę,
    ale wyegekwować będziesz to mogą tylko i wyłącznie przed sąd pracy.
    Dlugie lata walki o swoje.