  • Data: 2024-03-01 03:01:25
    Temat: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-02-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sam oceń.
    > https://www.google.pl/maps/@52.2915176,20.9351487,3a
    ,75y,172.85h,82.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqRT0LNCozvsw
    Vhiv0LhyfQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goo
    gleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DqRT0LNCozvsw
    Vhiv0LhyfQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D2
    03%26h%3D100%26yaw%3D30.743647%26pitch%3D0%26thumbfo
    v%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu

> [...]
    > wlotach - tu projektant albo zarządca uznał że widocznie nie jest, ale
    > postawił tylko tam gdzie było to istotne dla ustąpienia pierwszeństwa.
    > Pech że akurat nie od tej strony wjeżdzam, bo szukam miejsca
    > prakingowego i nie mam żadengo interesu żeby jeżdzić od strony "za
    > dupy". Możesz przypomnieć co ma prokuratr jak nie jest w stanie
    > rozstrzygnąć "wszelkich wątpliwości", jak na przykład że starażnik
    > zeznał że jest oznakowanie pionowe a go nie ma astrażniczka napisała że
    > zostałem wezwany w tej sprawie a nie w innej, którą zresztą umorzyła?

    A z oznaczeń poziomych nie wynika wystarczająco, że to skrzyżowanie?

    > Jak nie? Jak mam rozpoznać że czynię czyn zabroniony skoro sam
    > projektant stawiając znak uznał że kierowcy nie postrzegają tego

    To jest błąd co do stanu faktycznego, czyli coś niezalezne od Ciebie. Ty
    wiesz, że parkowanie w obrebie skrzyzowania jest be, a kwestionujesz, że
    to jest skrzyżowanie. W kontekscie żulji chodzi o błąd wynikający z
    uwarunkowań tkwiących w nich samych co do mozliwości rozpoznania czynu.
    Miał atak pomroczności ciemnej i nie był w stanie ocenić, że parkowanie
    w obrębie skrzyzowania jest be.

    > Ale ja o tym pisałem wcześniej jako przykładzie tego, że wkurwia mnie to
    > że więcej wolno patolowi niż normasowi w kontekście pytania o zawód.

    Ty się lepiej wkurwiaj w okolicach drugiego ekstremum, gdzie np. napruty
    sędzia za ucieczkę z miejsca wypadku dostaje jakiś smieszny wyrok.
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39912841-prokurator
    -chce-surowszej-kary-dla-pijanego-sedziego-za-kolkie

    "Przypomnijmy, że do kolizji spowodowanej przez sędziego Sądu Okręgowego
    w Suwałkach Waldemara M. doszło w sierpniu 2018 r. Jadąc swoim autem,
    sędzia uderzył w tył innego samochodu i uciekł z miejsca zdarzenia.
    Poszkodowany kierowca zapisał numer rejestracyjny auta. Po
    kilkudziesięciu minutach sędzia został zatrzymany w Augustowie, gdzie
    mieszka. Badanie alkomatem wykazało, że miał 1,75 promila alkoholu w
    wydychanym powietrzu.

    Waldemar M. był przewodniczącym wydziału karnego Sądu Okręgowego w
    Suwałkach."
    [..]
    "Wyrokiem z 12 stycznia 2024 r. Sąd Rejonowy w Ostródzie uznał Waldemara
    M. za winnego zarzucanego czynu i wymierzył mu karę 250 stawek dziennych
    grzywny ustalając wysokość jednej stawki dziennej na kwotę 80 zł (czyli
    w sumie 20 tys. zł). Ponadto orzekł środek karny w postaci świadczenia
    pieniężnego w kwocie 10 tys. zł na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym
    oraz Pomocy Postpenitencjarnej."

    Jako minimum powinni go wyp. permanentnie z zawodu po takim numerze.
    Własnie dlatego, że to sędzia.

    > Skoro ją skazano to widocznie uznano że da się jej przypisać czyn - czy
    > słusznie to inna sprawa ale wygląda na to że słusznie. Więc paragraf o
    > "możliwości przypisania winy" tu zastosowania nie ma.

    Przypisanie czynu nie jest przypisaniem winy.

    > Istnieje coś takiego jak antykoncepcja. Nawet bez wiedzy partnera.

    I to m.in. zostało tez podniesione jako okoliczność łagodząca wynikająca
    m.in. z edykacji. Kilka kadencji wiecej pisokatoli i pewnie dziewczyny
    bez podobnych problemów rodzinnych tez nie wiedziałyby jak się
    zabezpieczać.

    --
    Marcin