eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPusta koperta zamiast pisma w środkuRe: Pusta koperta zamiast pisma w środku
  • Data: 2010-08-05 08:32:30
    Temat: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-08-05 10:30, mvoicem pisze:
    > (05.08.2010 10:25), spp wrote:
    > [...]>
    >>
    >> Jak wyjaśnia Michał Goj, menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego
    >> Ernst& Young, choć korzystanie z Poczty Polskiej jest rozwiązaniem
    >> popularnym i zwykle nie niesie ze sobą problemów, musimy pamiętać,
    >> że na poczcie otrzymamy jedynie potwierdzenie faktu nadania przesyłki.
    >> I w praktyce może się zdarzyć, że organy zakwestionują zawartość
    >> otrzymanej koperty, co potwierdzają orzeczenia sądów.
    >
    > Z drugiej strony, to może być tylko takie nadmuchiwanie tematu. Bo gdyby
    > to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
    > potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)
    > - to widać jest niepotrzebna.

    Bo może wystarczy to (też z linkowanego artykułu):

    - Jednak najbezpieczniejszą metodą doręczania wszelkich pism do organów
    skarbowych jest ich bezpośrednie (niekoniecznie osobiste) złożenie w
    biurze podawczym - urzędu obsługującego dany organ uważa Maciej Grela,
    prawnik z kancelarii Gide Loyrette Nouel. Również on podkreśla, że
    wysyłając przesyłkę pocztą warto pamiętać o podstawowych zasadach
    ostrożności, takich jak nadanie w formie listu poleconego lub za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dokładnym oznaczeniu zawartości
    przesyłki zarówno na potwierdzeniu nadania, jak i na kopercie przez
    odpowiedni dopisek, np. zeznanie PIT-37 za 2007 rok. J. Kowalski, NIP...
    oraz zachowaniu potwierdzenia nadania (i ewentualnie zwrotki).
    - Działania te pozwolą składającemu na uzyskanie materiału dowodowego,
    który może mieć dla niego kluczowe znaczenie na wypadek sporu z organem
    co do zawartości i daty złożenia przesyłki, np. w przypadku jej
    zaginięcia w urzędzie - tłumaczy Maciej Grela. W jego ocenie,
    zastosowanie się do tych reguł jest niezwykle istotne w związku z
    praktycznym brakiem alternatywnych możliwości dowodzenia swojego
    stanowiska w oparciu o inne dowody.


    Ale najistotniejsze - urzędy mają obowiązek(?) ewidencjonowania
    przychodzącej korespondencji i popełnienie tutaj fałszerstwa jest
    znacznie berdziej utrudnione niż w przypadku firm.

    --
    spp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1