eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPublikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi › Re: Publikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi
  • Data: 2009-01-16 20:03:25
    Temat: Re: Publikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 19:41:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    > wiadomości news:rqtee8p6puqe$.1ngd139drhq26$.dlg@40tude.net...
    >

    > Prawo chroni wizerunek osoby, a więc film czy zdjęcie muszą być tak
    > zrobione, by nie dało się na nich rozpoznać twarzy. O numerach
    > rejestracyjnych słowem nie wspomina. Natomiast może dojść do ewentualnego
    > powództwa, gdybyś kogoś przedstawił w niekorzystnym świetle. Przykładowo
    > rażąco źle zaparkowany pozornie samochód może akurat być tam zaparkowany z
    > jakiegoś powodu wykluczającego naruszenie prawa. W tej sytuacji grozi Ci
> [...]

    Dziękuję za odpowiedź, jest bardzo rzeczowa. Czyli czeka mnie ewentualne
    zamazywanie twarzy osób postronnych.

    Oczywiście nie wziąłem pod uwagę przytoczonego przykładu. Tak samo ktoś
    bardzo się spieszący i łamiący wiele przepisów może wieźć na przykład osobę
    w krytycznym stanie zdrowia do szpitala.

    Natomiast bardzo proszę o opinię jak w praktyce mogłaby wyglądać sytuacja,
    gdy na moim filmie widać coś takiego (bez twarzy), czyli takie łamanie
    przepisów. Korzystny dla mnie przebieg byłby taki:
    - ktoś się kontaktuje i ja usuwam nagranie
    lub
    - ktoś przysyła pismo przedsądowe i ja usuwam nagranie.

    Jestem skłonny do współpracy, nie mam w planach robić nikomu krzywdy. Czy
    są szanse na wysądzenie odszkodowania ode mnie w takich sytuacjach?

    Pozdrawiam
    Tony