eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPublikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi › Re: Publikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi
  • Data: 2009-01-17 20:17:02
    Temat: Re: Publikacja zdjęcia/video z czytelnymi numerami rejestracyjnymi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał
    >
    > Z punktu widzenia prawa ilość tych krzyczących nie ma większego znaczenia.
    > Natomiast na podstawie numeru rejestracyjnego można ustalić właściciela.

    Mam do Ciebie pytanie, jak mniemam dość trudne: dlaczego wobec tego
    nie "skazuje się" (na mandat na przykład) właściciela pojazdu,
    sfoconego przez fotoradar?
    *Jakim prawem* można wyciągać jakieś wnioski dotyczące osoby na
    podstawie własności rzeczy? I - chybe niepotrzebnie dodaję ;) - wnioski
    *przeciwne* też...

    A tak trochę z boku: zdaje się, że poszło o sprawę na przykład
    nieprawidłowego parkowania i potencjalnego zarzutu co do
    "fałszywego oskarżenia", czyli:

    > jakiś dziennikarz może napisać, ze to źle zaparkowany samochód posła
    > iksińskiego - przykładowo. A tu się okaże, że samochód był przykładowo
    > zepsuty i z tego powodu stał,. gdzie stał.

    I tu widzę wyciąganie wniosków przy braku założeń!

    Primo: na razie nikt nie poruszył sprawy "a jaki podpis?"
    Przecież *zdjęcie* stwierdza *fakt*.
    Nic więcej.
    Nie stanowi oskarżenia, nie stanowi zarzutu, nic nie stanowi.

    Informacja "samochód o numerach XYZ stał pod zakazem parkowania" też.

    To nie jest taka sama informacja jak "Kowalski samochodem o rejestracji
    XYZ *złamał* zakaz parkowania"!

    pzdr, Gotfryd